Muvozanatli vertikal logotipni qanday yaratish mumkin

Muvozanatli vertikal logotipni qanday yaratish mumkin

Bir qarashda qadamlar

Bir muncha vaqt oldin, mijozlarimizdan biri uchun brending ustida ishlayotganimizda, biz logotip yaratishning turli xil variantlari haqida biroz suhbatlashdik. Gorizontal versiya birinchi marta qurilganligi sababli, vertikal uchun nisbatlarni aniqlash kerak edi. Vertikal versiya uchun logotip va ramz o'rtasidagi nisbatlarni o'zgartirish kerak edi, ammo hamma ham bu nisbatlar qanday bo'lishi kerakligi haqida bir fikrga kelmadi.

Bu shaxsiy masaladek tuyulishi mumkin, lekin unday emas. Logotip va brending dizaynerlari doimo bunga duch kelishadi. Dizaynerlar o'z ishlarini ko'rsatadigan Dribbble, Behance va boshqa manbalarni varaqlab, logotipdagi bitta keng tarqalgan xatoni ko'raman. Logotipning vertikal versiyasidagi logotip belgisini gorizontal o'lchamdagi kabi qilish xatodir. Ha, men bilaman, ba'zida u ishlaydi, lekin bu qoidadan ko'ra ko'proq istisno.

Dizayner ko'pincha dastlab gorizontalni, aytaylik, asosiy versiyani yaratadi, so'ngra vertikal versiyani yaratish uchun oddiygina logotip ustiga belgi qo'yadi. Nima uchun bizga turli xil logotip versiyalari kerak va faqat bitta variant bilan erishish mumkinmi? Keling, buni aniqlashga harakat qilaylik.

Kecha va bugun logotiplar

So'nggi bir necha o'n yilliklarda texnologik taraqqiyot dizayn sanoatini sezilarli darajada o'zgartirdi. Raqamli texnologiyalar davridan oldin logotiplar va boshqa korporativ identifikatorlar faqat jismoniy ob'ektlarda ishlatilgan va ularni o'zgartirish oson va arzon emas edi. Ammo bu holat o'tmishda qoldi.

Bugun biz identifikatsiyani veb-saytlar va xizmatlarda, mobil telefon va planshetdagi ilovalarda, ijtimoiy tarmoqlarda, barcha turdagi messenjerlarda va boshqalarda ko'ramiz. Bu, bir tomondan, dizaynerlar uchun ulkan imkoniyatlarni ochib bergan bo'lsa, boshqa tomondan, muayyan talablarni ham qo'ydi. Shunday qilib, biz muqarrar ravishda "javob beruvchi logotip" kabi tushunchaga kelamiz. Ushbu maqolada biz sezgir logotiplar haqida unchalik to'xtalmaymiz, faqat uning qayerdan kelganini tushunish uchun uning alohida nuqtalariga to'xtalamiz.

Logotipning asosiy turlari

Logotipning eng keng tarqalgan turi belgi va matndan iborat. To'g'riroq logomark va logotip kabi eshitiladi. Logotipning to'liq versiyasi (logomark va logotip) asosan asosiy sifatida ishlatiladi, logotip, brend identifikatori esa ko'proq ijtimoiy tarmoqlar, messenjerlar va boshqalar uchun avatar sifatida ishlatiladi.

Ba'zan logotip logotipning asosiy versiyasi sifatida ishlashi mumkin, bu erda matn qismi qo'shimcha yoki, aytaylik, ikkilamchi bo'ladi. Masalan, Starbucks, Apple, Shell, McDonald's kabi brendlar yoki Snapchat, Evernote, Dropbox, Spark, Whatsapp va boshqalar kabi ilovalar va xizmatlar.

Bundan tashqari, va aksincha, ramz yoki belgidan foydalanmaydigan kompaniyalar mavjud. Coca-cola, Jeep, Virgin, Netflix, Kellogg kabi kompaniyalar faqat logotipdan foydalanadilar.

Logotipning gorizontal va vertikal versiyalari

Agar biz maxsus holatlardan voz kechsak, logotip odatda turli xil qo'llash maqsadlari tufayli gorizontal va vertikal versiyalarda ishlab chiqiladi.

Gorizontal versiya asosan veb-saytda, blankalarda, tashrif qog'ozlarini yaratish, bilbordlarda reklama, reklama va homiylik mahsulotlarida qo'llaniladi.

Vertikal versiya kvadrat va vertikal tartib formatlari uchun ishlatiladi. Masalan, tipografik mahsulotlar, futbolkalar, krujkalar, reklama bannerlari, tezkor xabarchilar, ijtimoiy tarmoqlar, tabelalar uchun chop etish uchun.

Ko'rsatmalar yoki printsiplar?

Endi boshida aytilgan muammoga qaytaylik. Nima uchun logotipning vertikal versiyasi gorizontal bilan bir xil nisbatda noaniq yoki hatto yomon ko'rinadi? Nima uchun vertikal versiyadagi logotip ko'pincha bir yarim yoki ikki baravar, ba'zan esa uch marta kattaroq bo'lishi kerak? Bularning barchasini qayerdan oldim va nimaga asoslanib shunday xulosaga keldim, deb so'rashingiz mumkin.

Albatta, dizaynerlar logotipni ishlab chiqishda qanday o'lchamlar, shakllar va nisbatlarga qat'iy rioya qilishlari kerakligi haqida kimdir tomonidan aytilgan aniq qoidalar mavjud emas va bo'lishi ham mumkin emas. Hamma narsa juda shaxsiy va hech kim bu bilan bahslashmaydi. Biroq, dizayn va kompozitsiyaning tamoyillari mavjud bo'lib, ular asosida bug'doyni taralardan ajratishimiz mumkin.

Shuning uchun, logotip dizaynining yaxshi va yomon namunalarini tahlil qilish asosida men yaxshi natijaga erishish ehtimoli ko'proq bo'lgan muayyan tamoyil va qoidalarni ishlab chiqish niyatidaman.

Yomon xabar

Ehtimol, siz tez-tez iborani eshitgansiz: "Menda yaxshi va yomon narsa bor, qaysi birini eshitishni xohlaysiz?" Siz javob bera olmaganingiz uchun, men yomondan boshlayman, hammasini yaxshi eslatma bilan yakunlayman.

Yomon xabar shundaki, hatto katta dizayn byudjetiga ega bo'lgan yirik brendlar ham jiddiy xatolarga yo'l qo'yishadi. Men yaqinda Google'da topilgan misollardan biri. Bu Google Marketing Platform logotipi. Aytishim kerakki, ramzning o'zi juda yaxshi, ammo logotipning tuzilishini yaxshilash mumkin edi.

Ehtimol, ko'pchilik bu erda hech qanday dahshatli narsani sezmasligi mumkin, ammo bu maqola asosan yaxshi va yomonni ajrata olishi kerak bo'lgan dizaynerlar uchun mo'ljallangan.

Havaskorni professionaldan nimasi bilan farq qiladi? Havaskor biror narsa yomon yoki etishmayotganini tushunadi, lekin nima uchun ekanligini tushunmaydi. Professional odam, aksincha, muammoni ko'radi va nima uchun paydo bo'lganini va uni qanday hal qilishni tushunadi.

Xo'sh, bu logotipda nima noto'g'ri. Bu erda Google bir vaqtning o'zida bir nechta jiddiy xatolarga yo'l qo'yadi.

Birinchidan, u bir qatorda juda uzun sarlavhadan foydalanadi, bu logotip sifatida emas, balki matnning bir qismi sifatida qabul qilinadi.

Ikkinchidan, logotipning vertikal versiyasida u bir xil o'lchamdagi ramzni qoldiradi, bu esa logotipni idrok etish bilan bog'liq vaziyatni yanada yomonlashtiradi.

Men bu haqda juda jiddiy gapiraman, chunki bu oxirgi versiya, bu skrinshotlar ularning rasmiy brend ko'rsatmalaridan olingan. Biz Unfold agentligida logotip yoki brending ustida ishlayotganimizda, jarayonda biz ko'plab muvaffaqiyatsiz versiyalarni ishlab chiqaramiz, lekin ular sayqallangan va ishlab chiqarish uchun tasdiqlangan (logotip tizimi).

Keling, Google Marketing bilan vaziyatni tuzatishga harakat qilaylik

Platforma logotipi.

Xush habar

Yaxshi xabar shundaki, juda yaxshi ish qiladigan ko'plab dizaynerlar bor. Quyida men Dribbble-dagi eng mashhur logotip dizaynerlaridan biri: Jeroen van Eerdenning asarlaridan tanlov qildim.

Siz sezganingizdek, ba'zi vertikal versiyalarda belgi ikki baravar ko'p. Belgining sezilarli darajada oshishi bilan vertikal versiya o'ziga xos uyg'unlik va ekspressivlikka ega bo'ldi. E'tibor bering, vertikal versiya uning nisbati kvadratga yoki unga mos keladigan bo'lsa, gorizontal versiya esa to'rtburchakka moyil bo'lsa yaxshi ko'rinadi.

Umuman olganda, bu logotip yaratishning yaxshi namunalari. Biroq, ba'zi o'zgarishlar qilsangiz, yanada yaxshi ko'rinadigan holatlar mavjud. Misol sifatida buni Groupmarks bilan qilaylik

Asl nusxada ramz va logotip orasidagi masofa juda kichik, ular aytganidek, havo yetarli emas, bu yuqoridagi ramz matnga bosim o'tkazayotgandek tuyuladi. Shuning uchun biz havo qo'shamiz va belgini biroz oshiramiz. Kichik o'zgarishlar natijasida vertikal versiya ancha muammosiz va uyg'un bo'ldi.

Shunday qilib, biz birinchi tamoyilni shakllantirishimiz mumkin: Logotipning vertikal versiyasida siz gorizontaldan ko'ra ramz va matn o'rtasida ko'proq havo qo'shishingiz kerak. Logotipning vertikal versiyalari doirasi odatda kvadrat shaklida bo'ladi. vertikal formatlar, shuningdek, katta bo'shliqlarda. Shuning uchun, logotipni ifodali va "tantanali" qilish uchun, ramzni kattalashtirishdan qo'rqmaslik kerak.Shuning uchun quyidagi tamoyil shunday yangraydi: logotipning gorizontal versiyasi to'rtburchak bilan chegaralanishi kerak, vertikal versiya esa kvadratga

Logotipning vertikal versiyasini qanday qurish mumkin

Vertikal versiya kvadratga to'g'ri kelganda ishonchli ko'rinadi, biz buni allaqachon tushunib oldik. Bu erda eng muhim savol - yaxshi muvozanatli natijaga erishish uchun belgini qanchalik o'lchashingiz kerak.

Bunday holda, kamida uchta parametrni hisobga olish kerak:

Logotip uzunligi

Logotip qalinligi

Belgining rang faolligi

1. Logotip uzunligi

Logotipning uzunligi ba'zan logotipni ishlab chiqish uchun juda noqulay. Logotip qanchalik uzun bo'lsa, muvozanatli yechimni yaratish shunchalik qiyin bo'ladi. Qisqa logotiplar bilan belgi etarlicha katta bo'lishi mumkin, bu logotipning vertikal versiyasining nisbatlariga yaxshi ta'sir qiladi (kvadratga mos keladi). Agar logotip uzun bo'lsa, vertikal versiyani kvadratga mos keladigan tarzda qurish ancha qiyin, chunki bu holda matn juda kichik bo'ladi va o'qilishi mumkin emas.

Quyida turli logotip uzunliklari bilan muvaffaqiyatli yechimlar keltirilgan.

Uzoq logotipli logotip. Belgi ~ 130% ga oshadi
O'rta uzunlikdagi logotipli logotip. Belgi ~ 140% ga oshadi
O'rta va qisqa uzunlikdagi logotipli logotip. Belgi ~ 180–200% ga oshadi
Qisqa logotipli logotip. Belgi ~ 200% ga oshadi

Siz allaqachon tushunganingizdek, logotip qanchalik qisqa bo'lsa, belgi shunchalik katta bo'ladi. Bu, albatta, aksioma emas, balki logotip ishonchli ko'rinishga ega bo'lgan yaxshi qoidadir.

2. Logotip qalinligi

Logotipning vertikal versiyasida belgini to'g'ri o'lchashga yordam beradigan keyingi parametr - bu logotipning qalinligi.

Quyidagi misollarda vertikal versiyadagi belgi bir xil o'lchamda qolishi yoki biroz kattalashishini ko'rishingiz mumkin. Buning sababi shundaki, ikkala holatda ham logotip kerakli vizual muvozanatni ta'minlaydigan juda nozik shriftga ega. Agar belgi kattaroq bo'lsa, u holda matn belgi fonida yo'qoladi.

Oldingi ikkita logotipdan farqli o'laroq, Airbnb logotipi sezilarli darajada qalinroq, shuning uchun belgi deyarli ikki baravar ko'payadi.

3. Belgining rang faolligi

Belgining rang faolligi logotip nisbatlariga ta'sir qiluvchi yana bir parametrdir. Xulosa shuki, ramz qanchalik yorqin va boy bo'lsa, uni ko'paytirish kerak bo'ladi. Belgida kuchli energiyaga ega yorqin ranglar ishlatilsa, u holda katta hajmda u juda ko'p e'tiborni jalb qilishi mumkin.

Keling, buni aniq misollar bilan ko'rib chiqaylik.

Gorizontal va vertikal qulflar

Bu Eddi Lobanovskiy tomonidan yaratilgan original logotip. Bu erda siz belgi va logotip o'rtasidagi mukammal muvozanat va mutanosiblikni ko'rasiz.

Quyida men ramzning rang faolligi logotip blokirovkalarini yaratish jarayoniga qanchalik ta'sir qilishini ko'rsatadigan uchta variant bilan tajriba o'tkazdim.

Chapdagi variantda ramz gorizontal versiyadagidek o‘lchamda bo‘lib, natijada belgi yo‘qolgan va logotip o‘zining ifodaliligini yo‘qotgan. O'ngdagi variantda belgi logotipning butun kengligigacha oshiriladi. Ammo bu yaxshi ishlamadi, chunki ramzning mahalliy joyi juda yorqin va u juda ko'p e'tibor talab qiladi.

Keling, Ramotion agentligi tomonidan yaratilgan logotipning namunasi sifatida ushbu nuqtani ko'rib chiqaylik.

Gorizontal va vertikal qulflar

Keling, asl nusxani ikkita muqobil bilan taqqoslaylik

Biroq, Walmart logotipida bo'lgani kabi, rang ohangi va ramzning to'yinganligi logotip rangi bilan muvozanatlangan vaziyat ham mavjud. Bunday holda, yorqin belgi vizual muvozanatga erishish uchun etarlicha katta bo'lishi kerak.

Gorizontal va vertikal qulflar
O'ng tomonda asl versiya

Xuddi shu parametr monoxrom logotipli holatlarda ham qo'llaniladi. Bu erda biz ramzni turli xil versiyalarda ifodali ko'rinishi kerak bo'lgan mahalliy nuqta sifatida qabul qilishimiz kerak.

Quyidagi misollarda biz belgilarning yupqa chiziqlari hech bo'lmaganda vizual muvozanatga erishish uchun hajmni oshirishni talab qilishini ko'ramiz.

Xulosa

Birinchidan, har doim yuqorida tavsiflangan qoidalarga qat'iy rioya qilish kerakmi? Albatta yo'q! Qoidalar nima uchun buzilishi kerakligini biladiganlar uchun buzilishi kerak. Oxir-oqibat, dizayn nuqtai nazari va niyati bor va hamma narsani ma'lum bir tuvalga qo'yish mumkin emas va bu kerak emas. Ushbu qoidalar logotip dizaynerlariga umumiy xatolardan qochishlari mumkin bo'lgan ko'rsatmalar yoki ko'rsatmalar berish uchun mo'ljallangan.

Ikkinchidan, bu faqat qisqacha sharh bo'lib, unda barcha nozikliklar va nuanslarni ajratib bo'lmaydi. Ehtimol, bu tamoyillar to'liq emas va ular kengaytirilishi yoki aniqlanishi mumkin va kerak. Har qanday holatda ham men muhokamaga ochiqman. Ushbu maqolada men dizayndagi ko'p yillik ishim haqida gapirib berdim va bu sizga mijozlaringiz uchun ajoyib ishlarni yaratishga yordam beradi deb umid qilaman.

Manba:
https://medium.com/unfoldco/how-to-create-a-well-balanced-vertical-logo-dcb2064c1bfb
Разработано в:
© 2016 — 2022 RedFox agency      |      All right reserved.